fredag, juni 07, 2013

När får man sommarlov, vad räknas till sommarlov??


Undrar nog nu!
När är det sommar? Alla har sin egen definition, väl?

För mig är det sommar redan i april och maj, då man känner att det är på väg, då man tänker YES!
Men sedan kan jag ändå säga:
- Nu är det sommar, när man får äta alla sina måltider ute på gården och grannens kor muuar medan den första trollsländan pausar på bänken bredvid en.

Nu är det juni, alla har så fullt upp att man bara går på högvarv ända till juli nån gång. Då lugnar hela landet ner sig, tar semester, chillar, äter glass och SITTER NER. Så länge de inte klipper gräsmattan då!

Ska de va såhär varje år, varje sommar?

Bild
Sitter nu och stressar in i det sista med min pro gradu-avhandling inför inlämning och på måndag. På tisdag tar jag alltså semester! Sedan väntar jag på alla förbättringsförlag från presentationen för att sedan göra sista korrigeringarna! Så sista veckan i juni lämnar jag in för inbindning och då blir det riktigt på riktigt SOMMARLOV med barn, hus och trädgård!

Bild: Min trädgård!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här syns det senaste smarttipsen jag har samlat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...