måndag, februari 20, 2012

Svanstein


WOW!
Liite rolig resa! 
Mottot för resan var: - Tack och förlåt!
Ingenting gick som det skulle, men backarna var ju sjukt bra!
Ingen sade välkommen, istället fick vi höra att bensin tagit slut - få se om vi har värme i bastun, duschen eller i vår barack där vi bodde! De hade inte fått någon alkohol liscens, alltså det viktigaste när 90 studerande kommer!

Repetition av resan:
  • Torsdag, tog 12 h att komma dit. Vi åt, packa upp grejer, sjöng lite karaoke, jag + två andra “prova backen” med snowboard, inte en meter var pistad kl. 23 på torsdagkväll! Vi var lite oroliga att de alls skulle pista eller att liftarna skulle fungera! Vi hade då “privatfest” i huvudbyggnaden med dörrarna låsta för att vi inte kunde köpa dricka från stället utan drack vårt eget.
  • Fredag. Morgonmålet var maffigt och bättre än vi kunde föreställa oss! I backen hela dagen lång! Körde slalom halva, snowboard halva dagen, det var så kul! Speciellt i svarta backarna i den opistade backen!
    Maten var försenad och det är ju lite svårt att meddela det åt alla 90 personer som ränner i 16 olika backar!
    Bastu på kvällen å sedan lovades en dunderfest på en lokal pub/bar för att vi inte kunde ha sitz i huvudbyggnaden i och med att de inte hade rätt att sälja alkohol! Två super Dj från Estland, ljud- och ljusanläggning lovades. Jag orkade inte sätta mig i en buss kl. 22… 
    De hade inte ens ordnat skjuts, utan vi måste ta in våra busschaufförer att köra oss mitt i natten! Okej, de hade kul på festen som egentligen var en ungdomslokal med lite lights på ett bord och två Dj nog.. Jag somna 23!
  • Lördag. Vaknade tidigt, åt morgonmål, åkte slalom halva dagen och snowboard andra halvan. Backarna var öppna 10-17. Tog nog länge innan jag vågade åka som man skall åka med en snowboard!!! Men skit va kul sedan då man kunde! På kvällen hoppa vi i bastun och tog bussen till den berömda uf lokalen för att få god lax och glass! Sedan gick det hårt då vi hade sitz! Den sjukaste sitz jag någonsin varit på! En klädde av sig totalt naken, en annan fick i uppgift att fejka en orgasm och så vidare! For hem kl. 2 med buss, fortsatte festen i huvudbyggnaden och sedan i baracken! En som blivit sparkad kom dit stupfull för att gottgöra hela resan genom att bjuda de som ännu var vakna på 10 pizzor! Gick och sova närmare 6!
  • Söndag, vaknade tidigt, hoppade i slalomskorna, åkte till kl. 12.30, duschade, åt mat, packade, satt sig i bussen 10 timmar. Kika 3 filmer på vägen hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här syns det senaste smarttipsen jag har samlat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...